Yaşam ve Sağlık - 45. Bölüm - Prof. Dr. Kaya Özkuş, Anatomi Uzmanı ve Akapunkturist

Prof. Dr. Kaya Özkuş, Anatomi Uzmanı ve Akapunkturist

PINAR AKKAŞ: A9 TV ekranlarından merhaba değerli izleyenlerimiz. Bu hafta programımızı Dr. Cihat Gündoğdu ile hazırladık. Stüdyoda konuğumuz ise Anatomi uzmanı, aynı zamanda Akupunkturist Prof. Dr. Kaya Özkuş Hocamız bizlerle birlikte. Hoş geldiniz Kaya Hocam.

KAYA ÖZKUŞ: Hoş bulduk.

PINAR AKKAŞ: Bu programımızda sizinle akupunktur hakkında konuşacağız detaylı. Akupunktur nedir, hangi alanlarda etkilidir? Faydaları nelerdir? Bunlarla ilgili başlayacağız. İsterseniz hemen akupunktur nedirle başlayabilir miyiz?

KAYA AÖZKUŞ: Evet. Akupunktur iğne uyaranlarıyla yapılan bir tedavidir. Vücudun belli noktalarına, ki bunlar çok eski zamanlardan itibaren tanımlanmış fonksiyonu akupunkturist tarafından bilinen, anatomik olarak da yerleri bilinen noktalardır. Hastanın şikayetine göre bu noktalar tercih edilerek bir tedavi uygulanır, Bedene batırılır ve 20 dakikalık seanslar şeklinde uygulanır, böyle bir tedavi yöntemi. Etki mekanizmasından bahsetmek gerekirse, akupunktur direk insan beyninde limbik sistem dediğimiz organ fonksiyonlarımızın yönetiminde görev yapan bir bölgenin regülasyonuyla yani onun daha düzgün çalışmasını sağlayarak iyileşme yaratan bir tedavi yöntemidir.

CİHAT GÜNDOĞDU: Şimdi akupunktur tabii çok halk arasında yaygın bir kanıya sahip bir alan. Ve bunu çok kişi de yapıyor. Alternatif diye, alternatif tıbbın bir öğesi olarak hep bu şekilde toplum içinde yer buluyor kendisine, öyle söyleniyor. Bir alternatif midir, bir şeye alternatif midir akupunktur yoksa nedir tam olarak?

KAYA ÖZKUŞ: Akupunktur alternatif kavramı altında kullanıldı uzun zaman ama günümüzde artık alternatif tıp kavramını da kullanmamakta fayda var. Akupunktur kendi başına tıbba entegre olabilecek, bilimin yöntemleriyle sorgulandığı takdirde tıbbın içinde değerlendirilebilecek bilimsel bir tedavi yöntemidir. İşin özeti budur. Bizler geleneksel Çin tıbbı uygulayıcısı değiliz. Türkiye’de sağlık bakanlığının denetiminde yapılan eğitimlerle zaten tıp doktoru olan insanlar bu uygulamayı yapmaktadırlar. Yani alternatif tıp dememekte büyük fayda var.

CİHAT GÜNDOĞDU: Tabii siz anatomi profesörüsünüz, Cerrahpaşa’da uzun yıllar o kürsüde çalıştınız bizzat. Pek çok talebeleriniz oldu, bugün onlar da uzman olarak çalışıyorlar. Burada sizin bahsettiğiniz limbik sistemi etkiliyor olması bunu biraz daha açar mısınız? Yani limbik sistem nedir? Biraz bize anatomik bilgi vermenizi istiyoruz.

KAYA ÖZKUŞ: Tabii ki bunu vermek zaten gerekiyor. Basit anlatımıyla insan beyninde çekirdek bölge dediğimiz en ortada bulunan, fonksiyonları yöneten alan limbik sistem. İki işi olan bir adam gibi limbik sistem aslında. Bir yanda organ fonksiyonlarımızın yönetimi için hipotalamus dediğimiz otonom sinir sistemine impulslar veriyor öte yandan da stres uyaranlarıyla boğuşuyor. İnsan beyni aslında bütün olarak dışarıdan uyaranları alıp o uyaranları değerlendirdikten sonra bedenimizdeki organların fonksiyonlarını o uyaranların durumuna göre düzenleyip bizim sağlıklı yaşamamızı sağlayan bir beyin bölgesi. Biraz karmaşık gelebilir ama daha basit anlatımı şu; iki işi olan adam benzetmesine geri dönersek işlerinden birisi stresle boğuşmak, diğeri organ fonksiyonlarımızı yönetmek. İki işi olan bir adamın işlerinden biri çok artarsa ki burada her zaman stres çok artar, gündelik hayatın getirdiği stres hepimizin başında, o zaman doğaldır ki diğer işini bu adam aksatacak. O da organ fonksiyon bozukluklarıyla sonuçlanacaktır. Nedir bunlar? Kabızlık, reflüözofajit olabilir, organik bir nedeni olmayan, adet düzensizlikleri olabilir, aşırı stresli hissetmesi insanın olabilir, aşırı kilo almak, uyku bozukluğu, baş ağrıları, bel ağrıları, boyun ağrıları -biraz sonra bunları konuşuruz mekanizmaların stresle ilişkisini- bu tip problemler ortaya çıkar. Akupunkturda limbik sistemi daha güçlü ve daha iyi çalışır hale getirerek bu fonksiyonların düzelmesini ve kişinin daha sağlıklı olmasını sağlar. İşin basit mekanizması budur.

CİHAT GÜNDOĞDU: O zaman hemen şunu eklemek istiyorum konunun devamı olarak, demek ki çalışan bir organa ihtiyaç var burada doğru mu? Yani bozuk bir organ değil. Ayrıca onun tedavi edilmesi gerekiyor, eğer böbrekse böbrek, karaciğerse karaciğer, kalpse kalp onun organik bozukluklarının ayrıca tedavisi tamamlayıcı olarak.

KAYA ÖZKUŞ: Tıbbın içinde var zaten. Bu da söylenebilir. Akupunktur tabii ki endikasyonları ayrılır ama aynen söylediğiniz gibi bazı problemlerde akupunktur immün sistemde bir tedavidir. Kronik enfeksiyonu olan insanlarda antibiyotiğin yanı sıra bile akupunktur uygulanabilir aslında ama bir sınır yaratmak gerekiyorsa akupunkturun endikasyon alanı için burada söylenebilecek şey, kronik strese bağlı ortaya çıkan organ fonksiyon bozukluğuna bağlı hastalıkların tedavisinde kullanılır akupunktur. Bu yeterli bir tanımdır. Bunun için de zaten tıp camiası da hangi problemlerin bu alanın içine girdiğini gayet iyi bilir.


A9TV Televizyonu Adnan Oktar Harun Yahya Sohbetler Belgeseller A9 TV Yeni Frekansımız: Türksat 3A Uydusu FREKANS: 12524 Dikey Batı Sembol Oranı: 22500


DEVAMINI GÖSTER

Benzer Eserler

iddialaracevap.blogspot.com ahirzamanfelaketleri.blogspot.com ingilizderindevleti.net